tisdag 25 januari 2011

Närmst hjärtat

för två och ett halvt år sen skulle jag precis börja sjuan. och eftersom jag hade gått i en vädligt underbar klass i fyra år så hade jag inte några höga förväntningar på vad min nya klass skulle bli. aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle spendera kommande tre år med människor utav den finaste sorten. en otroligt blandad grupp av människor. men det är nog det som fört oss mer tillsammans, det som har tagit oss till det som vi har idag.
perosner med totalt olika åsikter tankar och ideér om allt mellan himmel och jord har skapat brännheta disskusioner som ingen tycktes ge upp i. men också det som gjort att vi förstår varandra. med bara blickar kan vi veta precis vad den andra vill ha sagt. nog det som också gjort oss till (enligt vissa) den jobbigaste klassen att undervisa. vi är klassen som aldrig har fel, aldrig har gjort fel. även fast vi någon gång gjort det hittar vi alltid det possitiva i det och vänder det till något bra, något till vår fördel. också därför vissa lärare gillar vår klass lite mer än någon annan (även fast dom inte säger det högt.)
jag vet i alla fall att jag har världens finaste klass, en klass som alltid ställer upp och för varandra framåt.
av sex terminer har vi nu gått lite mer än fem. & aldrig vill jag att tiden med er ska ta slut. varje dag, varje sekund som jag har kvar med er ska jag ta vara på. för snart går vi skillda vägar pågrund av olika gymnasieval. vissa kommer bygga ett nytt liv i helsingborg. andra söka sig vidare på jakt efter en framtid i lund. och jag, som jag tror är den enda i min klass ska jaga mina drömmar i malmö.
tror inte ni förstår hur mycket ni givit mig, hur mycket jag uppskattar er tillvaro i mitt liv. Och hur imponerad jag är av alla era individuella styrkor.
1.7 - 1.8 - 2v93 - alltid mer er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar