lördag 8 januari 2011

Det finns ingenting jag inte skulle gjort för att bli din, för att få vara med dig - men det var liksom aldrig upp till mig.

Min hud brinner efter dina beröringar,
min själ längtar efter din närhet.
En ensamhet smyger långsamt in, om jag ändå vore din.
Jag blundar och drömmer mig bort.

Fantasin tar mig till dig,
där jag med fjäderlätta fingertoppar smeker din kind.
Jag blundar och kan känna dina varma andetag mot min hals,
du viskar ömt i mitt öra, allt det jag vill höra.
Men med ett ryck vaknar jag till,
och upptäcker att det är ensam jag är.
Jag förstår att du inte kan vara här med mig,
saknaden efter dig är stor.

Försöker om igen att blunda och ta mig till drömmarnas land,
där vi alltid kan gå hand i hand.
Men mina försök fungerar ej,
får ligga här och blunda, sömnlös.
utan dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar