söndag 23 oktober 2011

LDB FC MALMÖ F17!



ni fattar inte vilken glädje jag har i kroppen. efter en sjukt jämn semifinal igår så var det stor glädje efter den matchen. men ja, känslan efter dagens final går inte att beskrivas med ord. det stod 2-0 till kristianstad i halvlek och vilket helvete det kändes som, men efter 17 minuters spel i andra halvlek så gav vårt hårde slit äntligen utdelning. och herregud vad skönt det var. sen gjorde vi både 2-2 och 3-2 ganska snabbt. men kristianstad fortsatte kämpa på och visst var den nära kvittering några gånger. jag kommer ihåg att dom fick hörna och jag kollade upp på klockan och jag bara tänkte, jag är tio sekunder från mitt första sm-guld! ah det var så sjukt. men det var förlängning på två minuter och jag lovar att jag aldrig har varit med om så långa två minuter i hela mitt liv. när sen slutsignalen gick, ja det går inte att beskriva. glädjetårarna sprutade kan jag säga. så magiskt.
 det var ingen som trodde detta i början på detta året, men fan vi har visat alla vad vi går för. vinst i cup denmark, vinst i dm, vinst i flickallsvenskan södra och nu är vi svenska mästare. säger bara detta: SM-GULD SM-GULD SM-GUUUUUULD!
LdB FC Malmö F17!!

2 kommentarer:

  1. Kan bara säga helt fantastiskt och bara två svärord. Förstår att Du är glad och stolt
    njut av det så länge Du kan. Farmor

    SvaraRadera
  2. Grattis Lovisa!!!
    Kram, Veronika

    SvaraRadera